domingo, 2 de mayo de 2010

Una guitarra (letra de JM Serrat)





Me la van regalar quan em voltaven
somnis dels meus setze  anys, encara adolescent,
entre les meves mans que tremolaven
jo vaig prendre ben fort aquell juguet.

Vàrem créixer plegats, jo em vaig fer un home;
ella es va anar espatllant al meu costat.
Ara que jo la veig bruta i trencada,
m'adono del molt que l'he estimat.



Primer els amics arriben.
Quan els amics se'n van,
sols queda una guitarra
per fer d'acompanyant.

Ara l'amor arriba.
Després l'amor se'n va.
Sols queda una guitarra
i el seu cant que plora.

Ara sé d'un company que mai no enganya,
que quan m'ompli de goig cantarà amb mi;
ja tinc un amic fidel, pobra guitarra:
canta quan canto jo i plora sempre amb mi.

Tristeza es lo que destilan la música y su voz, por una vida llena de baches e injurias, pero hay una admiración de fondo en sus palabras; todo aquel que toque un instrumento sabrá a lo que se refiere Serrat, puedes estar pasando por el peor momento de tu vida pero mientras tengas una guitarra a tu lado sabrás que no estás sólo que alguien te escucha y viceversa. Es difícil de explicar.
Salvando las distancias, el cogerla es lo más parecido a abrazar a un amigo, su consuelo es tu consuelo, nunca te fallará si tu la tratas bien... siempre que la afines con frecuencia y la resguardes del calor, ah y le cambies las cuerdas de vez en cuando.

Nuestras posesiones nos definen pero por lo general con pocas de éstas podemos expresarnos y sacar afuera los demonios con que nos atormentan como con una guitarra, independientemente de si es eléctrica, clásica o acústica.

A las malas la música por si sola también es un buen consuelo pero los que hemos tenido la suerte de encontrar en un instrumento una vía de escape sentimos ésta letra y esa canción de una manera muy particular.

Gràcies, JM per aquesta cançò!



2 comentarios:

Hoba W. dijo...

M'agrades (molt) aquí..

:)

Alejandro dijo...

El mèrit es del Serrat, no pas meu, que només sóc un minúscul mirall de la bellesa de la seva lletra. Simplement sóc un humil servidor reivindicant, molt de tant, grans cançons amb fotografies insinuants meves o d'algún amic acompanyats de textes com a aclaratori de lo que jo he entés. Però gràcies, igualment!